Intervju

Lite info om vad som komma skall!



Ett efterlängtat besked för alla Jimmys fans är att han har en ny skiva på gång.

Plattan är ett projekt tillsammans med amerikanska producenter.

– Jag kände att det vore kul att släppa något på engelska och så fick jag kontakt med de här killarna i USA. Jag åkte dit i maj och vi skrev ungefär tio låtar. Vi håller på just nu och producerar upp så många spår vi kan, säger han och tillägger:

– Det är fortfarande poppigt men soundet är väldigt amerikanskt. Det är poprock och gitarrpop men inte så glatt och spralligt som det jag gjort förut. Det är mer moget men ändå tror jag yngre kan ta det till sig.

Jimmy Jansson avslöjar också att han siktar på medverkan i nästa års melodifestival.

– Som artist och låtskrivare om det går. Men det är ju svårt och jag har varit med tre gånger förut så det är ännu svårare för mig.


källa: vf.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0