Intervju

Innan melodifestivalen drog igång gjorde "Moodern lifestyle" en intervju med Jimmy. ni kan läsa den här.

Modern Lifestyle tar pulsen på Jimmy Jansson inför melodifestivalen
2016-02-05 AV: MALIN TILJA 
 
Nu i helgen drar melodifestivalen 2016 igång. En av de tävlande låtskrivarna är Jimmy Jansson, 30. Modern Lifestyle tar pulsen på honom innan det är dax!

När du var 17 år deltog du i såpan Fame Factory , hur förändrade det ditt liv?
-Det gjorde så att jag från och med den tiden kunnat leva 100% på musiken.
Jag fick chansen att göra det jag alltid drömt om!

Den 27 Februari är du aktuell i Melodifestivalen. Vilken artist framför din låt i år och vad heter bidraget?
-Gruppen Panetoz framför låten ”håll om mig hårt” som jag skrivit och producerat.

Du har även ett bidrag med i Danska melodifestivalen. Berätta lite om det.

-Danska bidraget skrev jag tillsammans med Charlie Grönwall (son till Nanne Grönwall).
Den kommer att framföras den 13:e februari i danska Grand prix. Låten heter ”break away” och är en fartfylld pop/rock-dänga.

Hur många gånger har du medverkat i Melodifestivalen?
-Tre gånger som artist, fem gånger som låtskrivare och en gång som producent.

Du skrev vinnarlåten till idol 2014. Kan det ha varit din största hit?
– Japp, det är hittills den största låten jag skrivit.
Fantastiskt kul uppdrag!

Vilket drömmål har du med ditt låtskrivande? Är det att leverera låtar till någon speciell artist eller vinna någon stor tävling?
-Min dröm är att få till några låtar som kan klättra på billboard.
Har alltid haft en dröm om att skriva med Bon Jovi eller varför inte Rihanna!

Om du inte vore låtskrivare , vad skulle du göra då?
-Då skulle jag var snickare eller kock.
Önskar jag vore en klippa på att snickra, så man slipper  hyra in folk så fort det strular hemma.
Älskar att laga mat också , så det hade varit kul att fördjupa sig i!

Vilka chanser tror du att du har i årets Melodifestival?
-Panetoz tror jag har en stor chans då låten har en riktig party-nerv. Den får folk att tagga till och det kommer att bli svårt att sitta stilla när man hör den.
Panetoz är ju också kända för sin energi och glädje så…perfect match!

Källa: http://modernlifestyle.se 


/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0